Studio fotograficzne w służbie e-sklepów

Zdecydowana większość z nas robi zakupy online. Korzystamy z oferty sklepów internetowych i serwisów sprzedażowych szukając interesujących nas produktów. Na co zwracamy uwagę? Co przyciąga nasz wzrok? Dlaczego ten sam produkt zyskuje lub traci na atrakcyjności w zależności od oferty?

Odpowiedzią na wszystkie powyższe pytania jest profesjonalna fotografia produktowa, do wykonania której niezbędne jest dobrze wyposażone studio fotograficzne. O tym, co skrywają kulisy fotografii, która sprzedaje opowiemy w poniższym artykule.

Zdjęcia, które sprzedają wyróżnia…

studio fotograficzne…jakość. Wysoka jakość zdjęć przejawia się na wielu płaszczyznach – od rozdzielczości i oświetlenia, przez odpowiednie wykadrowanie fotografowanego obiektu i towarzyszącej mu kompozycji, aż po profesjonalną obróbkę. Wszystkie te czynności wymagają nie tylko dostępu do odpowiedniego sprzętu, ale również wiedzy i doświadczenia, które pozwala na takie wykadrowanie kompozycji, żeby przyciągała wzrok potencjalnych klientów i eksponowała oferowany produkt w jak najkorzystniejszym świetle. Przy czym światło traktowane dosłownie jest tu również bardzo ważne, szczególnie jeśli decydujemy się na ujęcia poza namiotem bezcieniowym.

Produkt do studia, czy studio do produktu – o mobilności studia fotograficznego

W zdecydowanej większości studia fotograficzne wolą, żeby to klient przyjechał do studia niż studio do klienta. Jeśli jednak planujemy wykonać dziesiątki zdjęć produktowych produktów o zróżnicowanych gabarytach zdecydowanie dogodniejsza okaże się opcja skorzystania z usług mobilnego studia fotograficznego. Sercem takiego studia jest odpowiedni aparat fotograficzny wraz z osprzętem towarzyszącym, a więc obiektywami i oświetleniem. Nie bez znaczenia jest także tło. W ostatnim czasie największą popularnością cieszą się zdjęcia wykonywane w namiotach bezcieniowych, dlatego studia fotograficzne unikają fotografowania produktów na tle greenboxa i podkładania tła pod gotowe ujęcia. Jeśli produkt rzeczywiście wymaga sfotografowania w plenerze, najlepiej zaaranżować studio plenerowe i tam wykonać niezbędne ujęcia. Zdjęcia plenerowe bywają bardzo przydatne podczas promocji sprzętu sportowego, mebli ogrodowych… Nie ma jednak, co z nimi przesadzać. Często wystarczy jedno zdjęcie plenerowe produktu z danej kategorii lub grupy produktów. Resztę zdjęć możemy wykonać w namiocie.

Widok 3600

Doskonałym narzędziem do prezentacji produktu w sprzedaży online jest widok 3600, który umożliwia potencjalnemu klientowi zobaczenie produktu z każdej strony. Tego typu narzędzia powstają w wyniku obróbki cyfrowej zdjęć produktowych wykonanych pod odpowiednimi kątami. Przy pomocy specjalistycznego oprogramowania osoba odpowiedzialna za obróbkę zdjęć tworzy ruchomy obraz, dzięki któremu mamy wrażenie jakbyśmy się przyglądali produktowi trzymanemu w ręce.

O zachowaniu pewnych zasad kadrowania powinny również pamiętać firmy usługowe podczas fotografowania swoich realizacji. Szczególnie dużo problemów zdają się tu nastręczać remonty łazienek… Wykonanie takich zdjęć również możemy zlecić studiu fotograficznemu.