CZYM CHARAKTERYZUJĄ SIĘ DOBRE FILMY REKLAMOWE I PROMOCYJNE?

video, camera, optics

Obecnie konsumenci są nieustannie zalewani, często nawet nieświadomie, różnorodnym przekazem reklamowym. Dlatego na rynku reklamy, aby nie zginąć, trzeba się wyróżnić. Odpowiednio zrealizowany i przemyślany spot może przysporzyć Ci wielu zwolenników i skutecznie zwiększyć sprzedaż. Jak tego dokonać? Dowiedz się, jakie cechy powinien mieć dobry film reklamowy lub promocyjny.

Czy reklama jest potrzebna?

Można się spierać na temat tego, że „dobry produkt obroni się sam”, jednak prawda jest taka, że w zasadzie tylko odpowiednia reklama jest w stanie sprawić, by trafił on do odbiorców. W czasach, gdy rynek jest wręcz przesycony, bardzo ciężko „przebić się” z nowym produktem czy usługą licząc na moc poczty pantoflowej lub bliżej nieokreślony cud. Oczywiście filmy reklamowe to nie jedyna forma promocji. Można w tym celu skorzystać z wielu form i kanałów komunikacji, wśród których królują media społecznościowe. Ważne jedynie, by kampania była przemyślana, spójna i stworzona z myślą o grupie docelowej. Skuteczna reklama:

  • pozwala zaprezentować Twoją ofertę odbiorcom,
  • umożliwia zaprezentowanie zalet produktu, usługi czy idei,
  • pozwala zwiększyć zyski firmy,
  • zapewnia rozpoznawalność marki,
  • kreuje wizerunek,
  • działa długofalowo.

Filmy reklamowe – uniwersalna forma promocji

Filmy reklamowe to jedna z najpopularniejszych form promocji. Kojarzone głównie z długimi blokami przerywającymi ulubione programy w telewizji. Spoty w istocie mogą być wykorzystywane na wiele sposobów. Taki film, w zależności od jego długości, formy i funkcji, można umieścić na swojej stronie internetowej lub kanałach społecznościowych albo potraktować jako część prezentacji firmowej podczas branżowych targów czy konferencji. Reklama może być w tym przypadku dosłowna – nic nie stoi na przeszkodzie, byś zaprezentował swój produkt lub usługę i jej największe zalety – lub subtelna.

Filmy reklamowe i promocyjne są o tyle chętnie wybierane przez przedsiębiorców, że dają im możliwość dowolnego zaprezentowania swojej firmy i oferty. Opatrzone atrakcyjną wizualnie otoczką, uzupełnione o ciekawą historię, zapadające w pamięć hasło czy muzykę, mogą stać się przepustką do znacznie większego zainteresowania marką. Za pomocą filmu możesz stworzyć dowolny świat i zaprosić do niego odbiorców.

Czym wyróżniają się dobre filmy reklamowe?

Na pewno nie raz zetknąłeś się – czy to w telewizji, czy też podczas eventów biznesowych – ze spotami, które wręcz zniechęcają do skorzystania z usług danej firmy. Nie brakuje jednak również reklam, które przynoszą spektakularne skutki. Często odbiorcy wręcz sami się nimi dzielą, wykorzystując nieprzecenioną siłę nowoczesnych kanałów komunikacji. Aby nie popełniać kardynalnych błędów, warto zaufać specjalistom – zarówno w zakresie planowania kampanii, jak i realizacji samego filmu. Warto też trzymać się kilku kluczowych zasad. Najlepsze reklamy:

  • wzbudzają zainteresowanie – opowiedzenie ciekawej historii z zaskakującym zakończeniem lub morałem to najlepszy sposób na to, by widz obejrzał spot od początku do końca;
  • wzbudzają emocje – mogą wzruszać lub bawić, a nawet przerażać czy pouczać, jednak całościowy wydźwięk reklamy powinien być pozytywny;
  • przyciągają uwagę i zaskakują – o tym, że proszek X czy Y jest lepszy od innych proszków, widz słyszał wielokrotnie; zaskocz go, a przyciągniesz jego uwagę, przez co obejrzy cały spot;
  • są wizualnie zachwycające – profesjonalna realizacja i ciekawe rozwiązania wizualne, jakie gwarantuje wykorzystanie nowoczesnych technik, z pewnością wpłyną na zwiększone zainteresowanie reklamą;
  • odwołują się do inteligencji widza – dzięki temu czuje się on szanowany,
  • zapadają w pamięć – są skonstruowane tak, aby trudno było o nich zapomnieć już po pierwszej emisji,
  • są dostosowane do potrzeb, wymogów i zainteresowań grupy docelowej – chcąc trafić do dowolnej grupy docelowej, musisz mówić jej językiem,
  • oferują wymierne korzyści – zachęcając do kupna lub skorzystania z usługi.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *