STUDIO FOTOGRAFICZNE W SŁUŻBIE E-SKLEPÓW

Zdecydowana większość z nas robi zakupy online. Korzystamy z oferty sklepów internetowych i serwisów sprzedażowych szukając interesujących nas produktów. Na co zwracamy uwagę? Co przyciąga nasz wzrok? Dlaczego ten sam produkt zyskuje lub traci na atrakcyjności w zależności od oferty?

Odpowiedzią na wszystkie powyższe pytania jest profesjonalna fotografia produktowa, do wykonania której niezbędne jest dobrze wyposażone studio fotograficzne. O tym, co skrywają kulisy fotografii, która sprzedaje opowiemy w poniższym artykule.

Zdjęcia, które sprzedają wyróżnia…

…jakość. Wysoka jakość zdjęć przejawia się na wielu płaszczyznach – od rozdzielczości i oświetlenia, przez odpowiednie wykadrowanie fotografowanego obiektu i towarzyszącej mu kompozycji, aż po profesjonalną obróbkę. Wszystkie te czynności wymagają nie tylko dostępu do odpowiedniego sprzętu, ale również wiedzy i doświadczenia, które pozwala na takie wykadrowanie kompozycji, żeby przyciągała wzrok potencjalnych klientów i eksponowała oferowany produkt w jak najkorzystniejszym świetle. Przy czym światło traktowane dosłownie jest tu również bardzo ważne, szczególnie jeśli decydujemy się na ujęcia poza namiotem bezcieniowym.

Produkt do studia, czy studio do produktu – o mobilności studia fotograficznego

W zdecydowanej większości studia fotograficzne wolą, żeby to klient przyjechał do studia niż studio do klienta. Jeśli jednak planujemy wykonać dziesiątki zdjęć produktowych produktów o zróżnicowanych gabarytach zdecydowanie dogodniejsza okaże się opcja skorzystania z usług mobilnego studia fotograficznego. Sercem takiego studia jest odpowiedni aparat fotograficzny wraz z osprzętem towarzyszącym, a więc obiektywami i oświetleniem. Nie bez znaczenia jest także tło. W ostatnim czasie największą popularnością cieszą się zdjęcia wykonywane w namiotach bezcieniowych, dlatego studia fotograficzne unikają fotografowania produktów na tle greenboxa i podkładania tła pod gotowe ujęcia. Jeśli produkt rzeczywiście wymaga sfotografowania w plenerze, najlepiej zaaranżować studio plenerowe i tam wykonać niezbędne ujęcia. Zdjęcia plenerowe bywają bardzo przydatne podczas promocji sprzętu sportowego, mebli ogrodowych… Nie ma jednak, co z nimi przesadzać. Często wystarczy jedno zdjęcie plenerowe produktu z danej kategorii lub grupy produktów. Resztę zdjęć możemy wykonać w namiocie.

Widok 3600

Doskonałym narzędziem do prezentacji produktu w sprzedaży online jest widok 3600, który umożliwia potencjalnemu klientowi zobaczenie produktu z każdej strony. Tego typu narzędzia powstają w wyniku obróbki cyfrowej zdjęć produktowych wykonanych pod odpowiednimi kątami. Przy pomocy specjalistycznego oprogramowania osoba odpowiedzialna za obróbkę zdjęć tworzy ruchomy obraz, dzięki któremu mamy wrażenie jakbyśmy się przyglądali produktowi trzymanemu w ręce.

O zachowaniu pewnych zasad kadrowania powinny również pamiętać firmy usługowe podczas fotografowania swoich realizacji. Szczególnie dużo problemów zdają się tu nastręczać remonty łazienek… Wykonanie takich zdjęć również możemy zlecić studiu fotograficznemu.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *